<$BlogRSDUrl$>

pondělí, srpna 22, 2005

Na hradě Okoři... festival 

Kdo nebyl na Okoři nebo se už do areálu místního festivalu nevešel, může s klidným svědomím litovat. Lazza lanařil na výpravu tam, kde světla už nehoří a bílá paní si dává dvacet, asi tři týdny dopředu a věděl proč - protože chtěl, aby ho Aneta polila živou vodou! A taky nechtěl jet sám, což se rýsovalo až do posledního týdne před Okoří 2005. Pak se ale chytil Slavoň a já, páč jsem měl na tuhle sobotu nečekaně míň pracovních úkolů než obvykle, jsem zatoužil po svobodě a úniku od všednodenna do mytického prostředí zříceného sídla dávných mocipánů.
Vítala nás ochranka u zátarasu, za který už nemohla Kristýna Laxová vozem zajeti ni omylem a od kterého jsme museli nečekaně po svých asi tři kilásky mašírovati. Procházka pěkná, právě sváželi hnůj, takže to vonělo. Velebím myšlenku předprodeje vstupenek! Kdo nevyužil ticketpro, byl ztracen ve frontě nedozírné délky. My šli rovnou a juch juch na hudbu Ready Kirken, kteří mi předpověděli, že v neděli se mi bude dařit (pořád opakovali Zejtra mám, zejtra mám svůj den..). Stavba stanu a lahůdkový Divokej Bill (to je ale gramatická hříčka :-) na snímku s lesem tleskajícíh rukou), pak energicky taneční Bůhví Ondřeje Brzobohatévo (jaká škoda, že nehráli večer! Skvělé rytmy, sólíčka, texty, aranže), pohodová Monika Načeva (když Lazza řekl, že Pavlíček ve tříčlenný formaci hraje jenom přicmrndávače a že nic nepředved, vystřihnul tam kytarista Pražskýho výběru sólo jako z finštrónu a nám sklaplo), mimochodem se při Načevě dobře kecalo, po ní strašlivej Hejma s L-L Jetel (příšernost největšího kalibru, Hejmovy hlášky totálně mimo, převzatý věci se strašlivě nekvalitní angličtinou Hejmy = největší propadák Okoře 05). Hejmu jsme ignorovali a šli na pivo. Náladu nám zvedli dobře naladění Kryštof (jejich kytarista je ale někdy úplně mimo, třeba jednoduchej link -myslím že - v Ženě obnošený mu strašně ujížděl mimo rytmus. Až jsme teda koukali.. Aspoň bylo vidět, že ne všechny sóla hraje na playback, jako tomu bylo jednou na Trnkobraní ve Vizovicích; tam to bylo trapný, když nestíhal dokončení sól a pak tam machroval, že umí hrát za krkem a jazykem). ANETA - VRCHOL DNE pro Lazzu a milé překvapení pro mne (a co na to Slavoň? Taky tleskal do rytmu:). Fakt jí to zpívá! Lazza byl celý koncert v tranzu, nevnímal okolí, všechny hity Anety znal nazpamět, zpíval nejvíc nahlas ze všech lidí v areálu (15letý holky před náma mu nesahaly ani po kotníky) a 59% koncertu skákal (Vodu živou procítěně prokřičel). Ale byl ze vsech nejlepší a takovýho ho žerem!!! Díky, Lazzo, za nezapomenutelný kulturní zážitek! :) Jaroslav Dušek se Zbrožkem... Jo, tak to byl nářez, vážení! 40 minut improvizace začalo za tónů houslí opakující se větou "Aktivuj svou vnitřní ženu!", pokračovalo "Aktivuj svou vnitřní kost", "Okoř dnes večer aktivuje Kost" a pokračovalo v podobném duchu. Prvních 10 minut, které ještě stály zato, mám nahrané, tak je někam umístím - dovíte se kdy a kam. Pak už to bylo o ničem, tak jsme šli do stanu, kde jsme světedivse u Migu 21 usli. Ivan Hlas byl prý úžasný (Lazza se při něm vzbudil a ráno vyprávěl).
Festival byl vyprodaný. Rozumíte? V-Y-P-R-O-D-A-N-Ý. Jakože se prodaly všechny vstupenky. Nikdo víc už neměl šanci se dostat do areálu. Měl útrum, smůlu. Nikdo z nás nic podobného nezažil. A stálo zato být u toho (zvlášť ve frontě na pivo). Asi ve 22:30 jsem chtěl si chtěl koupit trochu sodovky a ten prodavač povídá: "Sorry, ale vůbec nás nezásobujou. Mám tu jenom zbytek džusu. A pivo..."
Jinak taky pršelo - asi 40 minut. To Slavoň našel pěkné místo za stánkem s langošema, kde jsme si sedli na schnoucí seno. Kluci pončama a já deštníkem jsme přikryli sebe i flíček sena a v suchu v sedě a leže přečkali ten nečas. A bylo nám hej!

PS: Divokej Bill bill (totiž byl) fajn, jen mne kluci zklamali - už žádný ohně, žádný megafony, nic takovýho. Čímž pádem byl koncert na oko jak z chudého kraje.

Comments: Okomentovat

This page is powered by Blogger. Isn't yours?